ارسال به دوستان
کد خبر : 254631

نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4)

ورود لشکر غرب به جریان و منطقه، گویای سیاست حمایتی غرب از سفیانی و مقابله آنها با حضرت می باشد. در واقع در عاقبت شناسی جریان آخرالزمان و نهضت های درگیر در آن ، جایگاه غرب مشخصاً، حمایت از سفیانی و مقابل با نهضت های حامی حضرت می باشد. با این جایگاه برای غرب، راهبرد های سیاست خارجی ایران مشخص میگردد.

انتشار این مقاله به منزله تایید همه یا بخشی از آن نمی باشد و مسئولیت محتوای  آن به عهده نویسنده محترم می باشد .

کاربران محترم می توانند نظرات خود را در پایان هر مقاله ، با نام حقیقی یا مستعار مطرح نمایند . بدیهی است که نظرات و پیامهایی که نافی قانون و ادب نباشد و حاوی تهمت و توهین و هتک حرمت شخصیت های حقوقی و حقیقی نیستند پس از بررسی منتشر خواهند شد.  

 

نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4)

نویسنده : حامد جدیدی

7ـ بیان ترکیب نیروها و جبهه بندی متحدان سفیانی و جبهه مقابل او

 

7-1- جبهه متحدان سفیانی

 

7-1-1-غربی ها

 

سفیانی در طول این مدت مورد حمایت یهود و غرب بوده است. ( سفیانی که سرکرده قوم است از کشور روم به حرکت درآمده،در حالی که چون مسیحیان صلیب به گردن دارد.) (20)
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: ( فتلک امارة سفیانی، و یخرج قبل ذلک من یدعوا لآل محمد . و تنزل الروم فلسطین ). (21)پس، آن حکومت سفیانی است و پیش از آن کسی قیام می کند که به آل محمد (ص) فرا می خواند . و روم نیز وارد فلسطین می شود.
ورود لشکر غرب به جریان و منطقه، گویای سیاست حمایتی غرب از سفیانی و مقابله آنها با حضرت می باشد. در واقع در عاقبت شناسی جریان آخرالزمان و نهضت های درگیر در آن ، جایگاه غرب مشخصاً، حمایت از سفیانی و مقابل با نهضت های حامی حضرت می باشد. با این جایگاه برای غرب، راهبرد های سیاست خارجی ایران مشخص میگردد.
در واقع غرب هیچ گاه از در تعامل و دوستی با نهضت زمینه ساز وارد نمی شود، بلکه هدف او سلطه بر منطقه می باشد.
( رومی ها در دشت عکا فرود می آیند و فلسطین و اردن و بیت المقدس را به تصرف درمی آورند ولی چهل روز از گردنه افیق عبور نمی کنند، تا این که پیشوای مسلمانان به سوی آنان می آید و در چمنزار عکا آنها را محاصره می کند، در این (سرزمین) چنان جنگی با آنها می کند که خون، تا بالای سم اسبان را فرامی گیرد، آنگاه خداوند همه آنها را، مگر گروه اندکی که به کوه های لبنان و سپس به کوهی در سرزمین روم می گریزند، شکست می دهد. (22))
جنگ میان غربیان و مسلمانان در منطقه فلسطین و لبنان، گویای این نکته است که برای این مقابله در این منطقه، باید آمادگی داشت. همان گونه که غربیان با حمایت از اسرائیل آمادگی خود را جهت مقابله با جریان ظهور ادامه می دهند، ما نیز باید در راستای مقابله با آنان، از نهضت های مقاومت منطقه حمایت نموده و برای این تقابل آماده باشیم. ورود لشکر غرب پس از شکست، به کوه های لبنان نیز، گویای مطالب راهبردی برای تجهیز و تسلط بر کوه های لبنان از طرف جریان مقاومت اسلامی می باشد.
اندکی پس از مسلط شدن سفیانی بر شام، در منطقه قرقیسیا (منطقه مرزی کشورهای عراق، ترکیه و سوریه و نزدیک شهر دیرالزور )، گنج و ثروت قابل توجهی (که ممکن است جواهرات، معادن کانی ارزشمند یا نفت و امثال آن باشد) نمایان می شود. سپاهیان بی شماری از آسیای میانه و ترکیه (ترک ها)، اروپا (رومیان)، عراق، مصر و به این منطقه سرازیر می شوند. جنگ بزرگی در این منطقه رخ می دهد و سفیانی با کشتن حدود صد یا چهارصد هزار نفر فاتحانه رقبای خویش را از میدان بیرون می کند. حضور غربیان در جنگ قرقیسیا نیز جای تأمل دارد. در واقع غربیان بواسطه منافع مادی که در خاورمیانه دارند و اهداف آخرالزمانی و شیطانی خود را دنبال میکنند، در جریان سفیانی همکاری دارند.
پس از مدتی کوتاه (حداکثر سه ماه) او بر پنج منطقه دمشق، فلسطین، حمص، حلب و اردن مسلط می شود. این پنج منطقه را می توان کنایه از کلّ شام دانست. ظاهراً در آن ایام، دولت های حاکم بر شام از پایگاه اجتماعی قابل توجهی برخوردار نیستند که در مدتی کوتاه سفیانی می تواند بر تمام این مناطق سلطه یابد؛ البته از حمایات یهودیان و غربیان از سفیانی در دستیابی به این موفقیت نباید چشم پوشی کرد(23)
حضرت علی(ع) در حدیثی دیگر فرمود: «گروهی از اولاد رسول خدا(ص) به بلاد روم پناهنده می شوند، سفیانی آنها را از پادشاه روم باز می ستاند، پس آنها را در دمشق گردن می زند» (24)
همکاری سران روم در تحویل دادن اولاد رسول خدا به سفیانی، نشان از تعامل و یکی بودن اهداف سفیانی با غربیان دارد. جایگاه پناهندگی در قوانین امروز غرب و عملکرد آنان در زمان سفیانی ، در تعارض می باشد.

 7-1-2- یهود و صهیونیسم

 امام علی (ع) می فرمایند: ( سیخرج ( المهدی ) تابوت السکینه من غار انطاکیه . فیوضع بین یدیه ببیت المقدس فاذا نظر الیه الیهود اسلموا الا قلیلاً منهم.) (25)
(مهدی) تابوت سکینه را از غار انطاکیه بیرون خواهد آورد، (تابوت را) در بیت المقدس در مقابل او میگذارند و چون یهودیان بدان بنگرند، همگی اندکی از آنان، مسلمان می شوند.
سپاه حضرت در این مقطع در برابر سپاه یهود قرار میگیرد و احتجاج حضرت به تابوت سکینه، نشان می دهد که یهود در جبهه مقابل حضرت قرار دارند و با معجزه حضرت اکثر آنان به حضرت ایمان می آورند. این نشان می دهد که یهود و شعب آن تا قبل از این در مقابل حضرت قرار داشته و با دشمنان ایشان همکاری داشته اند. این نشان دهنده تعاملات یهود و جریان سفیانی می باشد.
باز در روایات است که یکی از جنگ های اصلی حضرت با ترک ها می باشد که شاید اشاره به صهیونیست های فعلی باشد، چون عمده یهودیان اشکنازی و صهیونیستی که خود را یهودی معرفی می کنند از تبار قوم خزران می باشند که یک باره یهودی شدند و ریشه قومیتی آنان به ترک های مهاجر از بیابان های ماوراء النهر در نزدیکی چین و مغولستان برمی گردد.
رسول اکرم (ص) می فرماید: (لا تقوم الساعه حتی یقاتل المسلمون الیهود فیقتلهم المسلمون حتی یختفی الیهود وراء الحجر و الشجر فیقول الحجر و الشجر یا مسلم یا عبدالله هذا یهودیّ خلفی فتعال فاقتله .) (26)
ساعت بر پا نمی شود مگر آنکه مسلمانان با یهود وارد جنگ شوند. مسلمانان با یهود می جنگند آن قدر که یهودیان پشت سنگ ها و درخت ها پنهان می شوند، [در این حال] درخت ها و سنگ ها می گویند: ای مسلمانان، ای بنده خدا، این یهودی است که پشت من پنهان شده است، پیش آی و او را به قتل برسان.
مصداق این روایت را شاید در آنچه از امدادهای الهی در جنگ 33 روزه بیان شد، بتوان مشاهده نمود؛ آنجا که درختان به یاری رزمندگان حزب الله آمدند.
امام کاظم (ع) می فرماید: (در تفسیر آیه: افغیر دین الله یبغون و له اسلم من فی السموات و الارض طوعاً و کرهاً و الیه یرجعون.) (27)
آیا آنها غیر از آیین خدا را می طلبند؟ و [حال آنکه] همه آن کسانی که در آسمان و زمین اند، از روی اختیار یا اجبار، در برابر او تسلیم اند و همه به سوی او بازگردانده می شوند.
فرمودند: (این آیه درباره قائم نازل شده است؛ او هنگامیکه در برابر یهود، صابئین، زنادقه، اهل ردّه و کفار، در شرق و غرب زمین، قیام می کند، اسلام را بر آنها عرضه می نمایند، هر کس از روی اختیار اسلام آورد، او را به نماز و زکات و به هر آنچه به مسلمانان امر شده و خداوند برای آنها واجب قرار داده است، امر می کند و هرکس اسلام نیاورد، گردنش زده می شود تا جایی که در شرق و غرب عالم کسی باقی نمی ماند مگر آن که خدا را به وحدانیت بشناسد. ) (28)

 7-1-3-بنی کلب

 

در ماه رمضان سی هزار نفر از از قیبله بنی کلب که ظاهراً همان دروزی هایی هستند که در لبنان امروز ساکنند با سفیانی بیعت می کنند. این جمعیت پشتوانه نیروهای سفیانی را برای پیشبرد اهدافش تأمین کرده و او را از یک کودتاچی به حاکمی نیرومند مبدّل می سازد.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: ( مردی از درون دمشق خروج می کند که او را سفیانی گویند؛ پیروانش از تیره کلب هستند، آنقدر کشتار می کند، که حتی شکم زنان را می شکافد و کودکان را از دم تیغ می گذراند. (29))
در این روایت اشاره به حمایت بنی کلب از سفیانی شده است. تیره بنی کلب که به عنوان دائیان سفیانی در روایات از آنها یاد شده است. (30) در حال حاضر به عنوان پیروان فرقه دروزی در سوریه، لبنان ، اردن و فلسطین پراکنده اند. حمایت منطقه ای از سفیانی، در این روایات بیان شده است.
فعالیت های فرقه ی دروز درطول تاریخ شام قابل بررسی می باشد، درحال حاضر نیز یکی از حامیان اصلی سیاست های اسرائیل و ایالات متحده در منطقه شام، دروزیان فلسطین، لبنان و اردن می باشند. در مقابل مقاومت اسلامی حزب الله لبنان نیز یکی از جریانات مخالف در لبنان برخی از دروزیان می باشند.
جنایات جریان سفیانی دراین روایت را، در کشتار مسلمانان اردوگاه های فلسطینی و شیعیان در جنگ داخلی لبنان توسط فلانژها و فرقه های دروزی شاهد بودیم.
پیامبر اکرم می فرمایند: ( سفیانی با 360 سوار شورش می کند تا اینکه به دمشق می رسد و در ماه رمضان هم بیست هزار نفر از قبیله بنی کلب با او بیعت می کنند. (31)

بنی کلب قبیله ای بودند که در عصر معاویه نصرانی بوده و بعدها ظاهراً به یکی از فرق اسلامی گرویدند. معاویه با زنی از این قبیله وصلت کرد که حاصل این ازدواج تولد یزید ـ علیه العنه ـ بود. این طایفه قرن ها بعد از ازدواج معاویه با مادر یزید، به فرقة «دُروزی» گرویدند. هسته اصلی این طایفه در مناطق مرزی بین چهار کشور اردن، سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی می باشد. تعداد دروزی های لبنان و سوریه بیش از بقیه مناطق است. (32)
محل تمرکز دروزیان در شام دقیقاً همان منطقه ای است که در روایات با « وادی یابس » از آن یاد شده است؛ بیابانی در بین اردن ،سوریه و فلسطین که محل خروج اولیة سفیانی می باشد. تمرکز راهبردی دروزیان را در این منطقه می توان مشاهده نمود. این همان راهبردی است که ما باید از روایات استخراج نماییم و تمرکز جمعیتی جریان سفیانی را در این منطقه، با افزایش جمعیت خود و گسترش نهضت انتظار در آنجا، بهم بزنیم.
شکل گیری فرقه دروزیان از بنی کلب و حمایت جمعی آنان از سفیانی، گویای تدارک طرفداران سفیانی ، قبل از خروج او می باشد. در واقع دروزیان منتظر خروج و فتنه سفیانی هستند. گرایش جمعی دروزیان به سفیانی جای بررس و تأمل دارد.
(یخرج السفیانی فی ستین و ثلاثمئه حتی یاتی دمشق. فلا یاتی علیهم شهر رمضان حتی یبایعه من کلب ثلاثون الفاً. فیبعث جیشاً الی العراق فیقتل بالزوار مئه الف،و ینجرون الی الکوفه فینهبونها. (33))
سفیانی با 360 اسب سوار حرکت کرده وارد دمشق می شود و ماه رمضان فرا نمی رسد جز اینکه سی هزار نفر از قبیلة کلب با او بیعت می کنند. آنگاه سپاه مجهزی را به عراق ارسال می دارد و صد هزار نفر را در بغداد طعمه شمشیر می سازد. سپس دامنة جنگ به سوی کوفه کشیده می شود و شهر کوفه به دست آنها تاراج می شود.
سؤال اصلی این است که هسته اولیه یاران سفیانی در چه زمانی سازماندهی و تجهیز شده اند؟ چه کسانی هستند؟ آیا تجمیع و تجهیز این نیروها در عصر حاضر که عصر اطلاعات و ارتباطات است قابل رصد نمی باشد؟ آیا سیستم های اطلاعاتی غربی در منطقه از شکل گیری آن مطلع نیستند یا از آن حمایت نمی کنند، مانند حمایتی که از القائده و طالبان می کنند؟ نهضت زمینه ساز و سیستم های اطلاعاتی دولت ممهد در زمان شکل گیری هسته اولیه جریان سفیانی آنرا زیر نظر ندارند؟
در این روایات شکل گیری و مراحل گسترش جریان سفیانی در خاورمیانه بیان گردیده است. همین عملکرد را از نیروهای غربی حامی صهیونیسم، در منطقة خاورمیانه مشاهده می کنیم. خصوصاً نسبت به عملکرد دُروزیان وطرفداران غرب در لبنان و جنگ 33 روزه بر علیه حزب الله لبنان.

ادامه دارد

 پی نوشت ها :

20 - مجلسی ، بحارالانوار ، ج 51 ، ص 80
21
- همان ، 52/207/45 ؛ بشاره الاسلام 207 ؛ غیبت طوسی 278
22
-ابن حماد ، الفتن ، ج 2 ، 302
23
-مطهری نیا ، محمود ، گفته ها و ناگفته ها درباره سفیانی ( موعود ، ش97 )
24
-مهدی پور ، علی اکبر ، شام در گذر تاریخ ( ماهنامه موعود شماره 98 )
25
- غالیه المواعظ ، 1/77
26
-صحیح مسلم ، 2922/4 ؛ الفتن و مصابیح 2/ باب الملاحم 137
27
-قرآن کریم ، آل عمران ، 83
28
-ابن حماد ، الفتن ، 254/994
29
-مجلسی ، بحارالانوار ، ج 52 ، 186 ؛ ماهنامه موعود ، ش 98 ، ص 18
30
-خوارزمی ، محدثه ، بنی کلب و یاری سفیانی ، ماهنامه موعود ، ص 33 ، ( ش 98 ، 1388 )
31
- سلیمان ، کامل ، یوم الخلاص ، روزگار رهایی ، ص 671
32
-خوارزمی ، محدثه ، بنی کلب و یاری سفیانی ، ماهنامه موعود ، ص 33 ( ش 98 ، 1388 )
33
-الحاوی الفتلاوی ، ج 2 ، ص 134

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :